تابناک تهران - علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از اعلام رییس جمهوری مبنی بر کذب بودن خبر ممنوع التصویری و مننوع البیانی حجت الاسلام [...] و اعلام سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اعلام دادستان تهران نسبت به این موضوع، نامه‌ای را به جعفری دولت آبادی برای توضیح قانونی این تصمیم نوشت.
کد خبر: ۴۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶ 15 June 2015
به گزارش تابناک تهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده تهران علی مطهری در نامه‌ای خطاب به دادستان تهران از وی درباره ممنوع التصویری رییس‌جمهور اسبق سوال کرد.

بنا بر همین گزارش رییس جمهور همزمان با سالگرد انتخابان 24 خردادماه در پاسخ به سوالی در رابطه با مننوع‌التصویری و بیانی رییس جمهور اسبق و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران اشاره کرده بود که شورای عالی امنیت ملی هیچگونه مصوبه‌ای در اینباره نداشته است و گفت: دولت هيچ کاري را در تمام مسائل بدون حضور وحمايت مردم نمي تواند انجام دهد. اما اين که شواري عالي امنيت ملي، رئيس دولت را اصلاحات را ممنوع التصوير کرده اين کاملا دروغ است و هيچ مصوبه اي در اين زمينه ندارد و کساني که اين خبر را منتشر کرده اند بايد مورد پي گيري قانوني قرار گيرد. نکته ای که شما گفتید شورای عالی امنیت ملی کسی را ممنوع التصویر و ممنوع الخبر کرده است کاملاً دروغ است. شورای عالی امنیت ملی هیچ گونه مصوبه ای را در این رابطه ندارد و اگر هم کسی این موضوع را منتسب به شورای عالی امنیت ملی کرده خلاف انجام داده و باید طبق قانون مورد مجازات قرار بگیرد.

البته روز گذشته حجه‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود وی اعلام کرده ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، عنوان کرد: قبلاً نیز در این‌باره سئوال شده بود که گفتم این تصمیم بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست و به دستور دادستانی است.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: دادستانی بر اساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خود باقی باشد هر کس مخالفت کند، برخورد می‌شود.

وی توضیح داد: در این ارتباط قبلاً دو بار این سئوال شده بود که بار اول سئوال کردند آیا این تصمیم بر اساس شورای عالی امنیت ملی گرفته شده یا خیر؟ که پاسخ دادم مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بار دوم نیز سئوال شد که پاسخ دادم به دستور دادستانی انجام شده است و دادستانی بر حسب وظیفه دستور قضایی داده و اگر کسی مخالفت کند طبیعتاً برخورد می‌شود.

این در حالی است که پیش از این رییس قوه مقننه در نشست خبری خود در ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ به صراحت اعلام کرده بود رییس جمهور اسبق که مدتهاست از وی به عنوان یکی از سران فتنه نام برده می شود، بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی ممنوع التصویر است. علی لاریجانی در این باره اظهار داشته بود: «دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این اقدام (مصوبه ممنوع التصویری وی) را انجام داده بود. بنده فکر می‌کنم این موضوع از جمله موضوعاتی است که باید از مسیر خودش حل شود مبنای مصاحبه اخیر من نیز این بود که قوه قضاییه این کار را نکرده بود بلکه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی این کار را انجام داده بود.»(رجا نیوز: شناسه خبر : ۲۱۴۶۹۹ )

همچنین لازم به ذکر است یک ماه قبل از اظهارات رییس مجلس نیز حجه الاسلام اژه ای سخنگوی دستگاه قضا در اواخر بهمن ۹۳ در نشست خبری خود با بیان اینکه رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطالبی از رییس دولت اصلاحات منعکس و منتقل کنند٬ گفته بود: «این دستور همچنان به قوت خود باقی است و اگر رسانه‌ای خلاف آن عمل کند با آن برخورد خواهد شد.» (همان)
 
اژه ای در باره علت این امر نیز تصریح کرده بود: «در مورد کسانی که شورای عالی امنیت ملی در مورد آن‌ها تصمیم گرفته یا قوه قضاییه آنها را به عنوان سران فتنه محسوب می‌کند٬ دستگاه قضا می‌تواند دستوراتی بدهد.» (همان)

متن کامل نامه نماینده تهران

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نامه نوشته است:

«جناب آقای جعفری دولت‌آبادی

دادستان محترم تهران

با اهداء سلام و آرزوی توفیق در اجرای عدالت، همانطور که مستحضرید مقامات متعدد و در نهایت رئیس‌جمهور محترم اعلام کرده‌اند که شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای درباره ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیانی رئیس‌جمهور اسبق جناب حجت‌الاسلام آقای [از ذکر نام به دلیل قانون معذوریم] نداشته است و جناب حجت‌الاسلام آقای اژه‌ای معاون اول محترم قوه قضائیه نیز این حقیقت را تصدیق کرده‌ و گفته‌اند این امر دستور دادستان است.

نظر به این‌که این دستور توسط جنابعالی در جمع اصحاب رسانه اعلام شده است، مستدعی است برای آگاهی مردم و تنویر افکار عمومی و اقناع مدیران مسئول نشریات، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری اعلام فرمایید که این دستور مستند به چه ماده قانونی و یا مستند به حکم صادره از کدام دادگاه صالح است؟ قبلا از حسن توجه جنابعالی سپاسگزارم.

با تقدیم احترام

علی مطهری»

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
زنده باد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار